Waar smaken energydrinks nu eigenlijk naar?

Zojuist vroeg ik het me weer eens af, en dan bedoel ik dus die zurige smaak van Red Bull en Golden Power of een variant daarvan.
Is het een smaak die ergens naar te herleiden valt? Misschien van een vrucht, of is het puur een fabrieksmaakje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
9.2K

Het beste antwoord

De zure smaak wordt voornamelijk door de smaakstof E331 (natriumcitraat ) veroorzaakt maar mogelijk ook een beetje door pantotheenzuur (vitamine B5) in. (geldt voor Golden Power maar omdat het een kloon van Red Bull is zal de samenstelling niet veel afwijken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Dus met récht een chemisch smaakje!
Dank voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik eigenlijk ook; een heel chemisch drankje.

Andere antwoorden (1)

Red Bull smaakt naar 'neusjes' (hoop dat ze in Nederland zelfde snoepje bedoelen}

Toegevoegd na 2 minuten:
dus ietsje framboos smaak